Rabu, 7 Julai 2010

Talentime Zon Semaian kasih - PDKI Johan Kumpulan




Bertempat di Dewan Teknik Kuala Krai, baru-baru ini (6.7.2010), telah berlangsung Pertandingan Talentime Peringkat Zon Semaian kasih yang melibatkan PDK-PDK Jajahan Machang, Kuala Krai dan Gua Musang. Seramai 8 buah PDK dari 3 jajahan telah mengemukakan peserta untuk dinilai oleh juri.

Pertandingan tahun ini dibahagi tiga kategori iaitu nyanyian solo, berduet dan tarian berkumpulan. PDK Insani hanya menghantar kumpulan tarian seramai sepuluh orang. Tarian PDK Insani menggunakan lagu nyanyian Lenka iaitu Trouble is a friend. Tarian ini dicipta oleh Penyelia dan Petugas PDK Insani yang kemudiannya diubahsuai oleh Pengerusinya untuk menepati tema ala-ala 1Malaysia.
Seramai 5 peserta solo, 3 peserta duet dan 8 kumpulan menyertai pertandingan ini.

Keputusan: Johan Solo dimenangi oleh peserta PDK Bandar Machang, Duet dari PDK Guchil dan kumpulan oleh PDK Insani. Hadiah disampaikan oleh Wakil Penawar - (Persatuan Isteri-Isteri Wakil Rakyat Kelantan). turut hadir Pengarah JKM- Yabrs En. Md Noor bin Chik

Semua pemenang akan bertanding peringkat negeri di Kota Bharu pada 25hb Julai 2010. Dan Johan peringkat negeri akan bertanding di Kuala Lumpur pada 3 - 5 Disember tahun ini.

Tiada ulasan: