Isnin, 9 Ogos 2010

Perkelahan Bersama Pelatih Masterskil

Pada 7hb. Ogos 2010, Ahad, 20 orang Pelatih PDK Insani dan petugas seramai 5 orang telah mengadakan perkelahan di Hutan Lipur Bukit Bakar, Machang, Kelantan. Program ini turut disertai Pelatih Kolej Masterskil seramai 11 orang. Pelatih Kolej Masterskil ini sedang mengadakan latihan praktikal fisioterapi di PDK Insani selama sebulan.

Program perkelahan ini diselitkan dengan acara sukaneka anjuran Pelatih-pelatih Masterskil . Sementara acara sukaneka berlangsung, aktiviti bakar ikan keli dan ayam diadakan di tepi anak sungai berdekatan.

Tujuan program ini diadakan adalah untuk membiasakan pelatih dengan tempat awam. Selain itu, program ini juga bertujuan membina semangat gotong royong di kalangan pelatih PDK. Kebosanan di PDK setiap hari juga antara tujuan program ini diadakan bagi menghilangkan perasaan itu. Kehadiran mereka tanpa ditemani penjaga/ibubapa membolehkan pelatih PDK mengikuti program pemulihan secara tidak langsung.

Sepanjang program berlangsung, semua wajah pelatih PDK menunjukkan reaksi yang sangat gembira dan seronok berada di situ.











Tiada ulasan: