Rabu, 19 Ogos 2009

Rombongan Ke YOKUK

Program rombongan ke YOKUK (Yayasan Orang Kurang Upaya) telah diadakan pada 15 Ogos 2009 yang menggabung 2 PDK iaitu PDK Insani dan PDK Temangan. Seramai 44 orang telah menyertai rombongan ini termasuk Penyelia dan Petugas kedua PDK. 3 orang wakil AJK setiap PDK juga turut serta. Peserta rombongan dibawa dengan menggunakan sebuah bas yang disewa khas untuk tujuan tersebut.

Tujuan utama program ini diadakan adalah untuk memberi pendedahan yang lebih luas kepada pelatih PDK dengan dunia kemasyarakatan. Pendedahan seumpama ini akan memberi sedikit sebanyak perkembangan minda. Lawatan ke YOKUK dipilih kerana pada tarikh tersebut, YOKUK telah mengadakan karnival ulangtahun ke 10.

Pelatih-pelatih juga dibawa membeli belah di dalam perayaan itu yang mana banyak gerai menjual pelbagai barangan terutama makanan. Pelatih diberi peluang memilih sendiri makanan kegemarannya.

Selepas tiga jam berada di YOKUK, pelatih dibawa ke Pantai Irama untuk bersantai dan menikmati minum petang di situ sambil menghirup udara laut yang nyaman.

Semua pelatih selamat sampai di PDK masing-masing dalam lingkungan jam 6 petang. PDK Insani merakamkan ucapan terima kasih di atas kerjasama baik yang diberikan oleh Jawatankuasa PDK Temangan terutama Pegerusinya, En. Zulkifli Rani.
















Tiada ulasan: