Khamis, 13 Januari 2011

Pembaharuan di PDK Insani 2011

PDK Insani menerima 4 orang pelatih baru pada tahun 2011 ini. Pertambahan ini menjadikan jumlah pelatih hadir ke PDK berjumlah 28 orang.
Suasana agak meriah sedikit dengan pelbagai telatah mereka. Pelatih di rumah masih kekal 6 orang. Jumlah pelatih yang berdaftar dengan PDK Insani setakat ini berjumlah 34 orang setelah tiga orang berpindah ke Sekolah Pendidikan Khas pada tahun lepas.

Tahun ini juga beberapa struktur program pemulihan diubahsuai bagi memantapkan lagi keberkesanannya. Pengerusi PDK Insani bersama Penyelia dan Petugas berbincang dan merumuskan beberapa perkara untuk dipraktikkan bermula pada 1.2.2011 ini.

Antara perubahan terbaru ialah mengadakan kumpulan Latihan Vokasional untuk pelatih yang terpilih dan sesi petang untuk Pelatih yang boleh berdikari menjalankan projek menjana pendapatan. Penyelia dan Petugas selepas ini akan menumpukan sepenuh perhatian kepada pelatih yang diletakkan dalam lima kumpulan. Hanya satu kumpulan akademik yang akan diadakan iaitu untuk pelatih yang boleh menulis dan membaca. Kumpulan lain akan menumpukan kepada program pemulihan urus diri dan vokasional serta berdikari.



Antara pelatih PDK yang hadir pada 13.1.2011.